زمان جاری : شنبه 16 تیر 1403 - 4:56 بعد از ظهر
نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم






ارسال پاسخ
تعداد بازدید 49
نویسنده پیام
roya2020 آفلاین


ارسال‌ها : 20
عضویت: 13 /5 /1398


آیا بدون شنوایی سالم می توان از لحاظ اجتماعی فعال ماند؟

شنویی سالم کلید اصلی ارتباط با مردم و جهان اطراف ما است. اما با افزایش سن شنوایی انسان نیز مانند توانایی های شناختی مغز کاهش می یابد.
آیا ارتباطی بین این دو وجود دارد؟ جواب بله است. تحقیقات جدیدی که در دانشگاه آکسفورد انجام شده است نشان داده است که حتی افراد با کم شنوایی خفیف که از سمعک استفاده نمی کنند در معرض خطر آلزایمر 2 برابر نسبت به افراد طبیعی هستند، اگر فردی دارای کم شنوایی بیشتری باشد و از سمعک استفاده نکند احتمال آلزایمر در این فرد بسیار بیشتر می شود، مثلا افراد با کم شنوایی شدید در معرض خطر 6 برابر آلزایمر نسبت به افراد طبیعی هستند.

افرادی که از سمعک استفاده می کنند درست همانند افراد طبیعی توانایی های مغزیشان با سرعت کمتری تحلیل می رود (قبلا هم توضیح دادیم که این مسله جزیی از فرایند پیری انسان است و نمی توانیم آن را کاملا متوقف کنیم فقط می توانیم سرعت آنرا کمتر کنیم).

سمعک کمک می کند تا مغز شما محفوظ بماند
افراد کم شنوایی که از سمعک استفاده نمی کنند به علت خروج از فعالیت های اجتماعی، خطر ابتلا به آلزایمر را در خود افزایش می دهند. سمعک ها با راحت تر کردن ارتباطات کلامی به بهبود خلق و خو، افزایش تعاملات اجتماعی و مشارکت بیشتر در اجتماع کمک می کنند و از این طریق می توانند مانع از بین رفتن توانایی های شناختی مغز شوند.

منبع: قیمت سمعک

کم شنوایی←←←← انزوای اجتماعی ←←←← آلزایمر


چهارشنبه 22 آبان 1398 - 16:19
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ
پرش به انجمن :


تماس با ما | آیا بدون شنوایی سالم می توان از لحاظ اجتماعی فعال ماند؟ | بازگشت به بالا | پیوند سایتی RSS